#2 Bournemout 2020 | mimoškolní život

V únoru 2020 jsem se po dlouhém váhání a vymlouvání konečně odhodlala a vyrazila vstříc světu. Prvním krokem byl měsíční jazykový kurz ve Velké Británii (o samotném kurzu jsem již psala v článku Moje zkušenost s jazykovým kurzem v UK). Tento článek bych ale chtěla zaměřit na samotné zážitky, za které jsem vážně vděčná a můžu říct, že mě posunuly o hodně dál.


S mojí cestou mi pomohla česká agentura, která všechny důležité formality vyřídila za mě a pro mě tak bylo všechno téměř bez práce. Musela jsem si jen vybrat město, zvolit školu, délku kurzu a koupit letenky. A tak moje cesta začala. 


Proč jsem vybrala právě Bournemouth?

Bournemouth je město na jihu Velké Británie, známé svými univerzitami a množstvím výměnných studentů, bohaté na vyžití, výlety, noční život a zábavu a pro mě bylo přitažlivé právě proto, že zde není typická britská pochmurná atmosféra. 
Je to relativně levné město - vzhledem k tomu, že mluvíme o Spojeném království..
Při výběru mě hodně ovlivnila skutečnost, že se zde nachází 2 pláže a také existence přímých letů z Prahy. 

Bournemout je skvěle sociálně zařízen a to jak pro běžný život, tak pro studenty, kteří si kromě školy chtějí také něco užít. Město je malé, ale za to tu najdete vše, co potřebujete. Mnoho kaváren, restaurací barů, klubů a kin. Nákupní možnosti jsou také dost široké, najdete tu obchody značek například Zara, H&M nebo Primark. 



Každý čtvrtek jsme také chodili do místní knihovny připravovat se na páteční test. Knihovna je velká, má několik pater a většinou je plná studentů. I přes to je v ní ale klid a dostatek prostoru na učení. 

Nechybí ani možnosti sportovního vyžití. Ve městě je několik sportovišť, plavecký bazén a 2 fitness centra. Já s kamarády chodila do fitka The Gym, což je velký britský řetězec a měsíční permanentka mě vyšla jen na 15 liber. Fitko bylo obrovské a i když se tam pokaždé sešlo okolo 50 - 60 studentů, nikdy jsem neměla problém s místem. 

Celkově je Bournemouth krásné město, můžete jít do parku, projít se po městě nebo po pláži. Když teda zrovna náhodou neprší :)


 Oblíbeným místem, kam se chodilo se školou byl Bowling bar. Většinou jsme se sešli před školou a šli tam i s učitelem, což byl skvělý způsob, jak učitele poznat neformální cestou a také najít nové přátele.


Noční život 

Party, bar, party, bar, partyyy. Asi tak nějak vypadá studentský život v anglii. A vlastně to je na tom tak super. Nejen že si užijete svůj mladý divoký život, ale především je to nejlepší cesta, jak se učit jazyk. Sezením ve škole sice do hlavy dostanete gramatiku, ale mluvení samo o sobě se naučíte jen tím, že budete mluvit. A kde jinde to jde líp, než někde v baru, se skleničkou něčeho dobrýho? 

Mezi nejoblíbenější studentské bary patří bar Marry Shelly, kam jsme chodili několikrát do týdne. Každý den se tu sejde mnoho studentů, mladých lidí a o víkendu tu hraje i hudba. Za mě nejlepší bar ve městě! 



Co se klubů týče, nejvíce jsme chodili do klubu Cameo, který je jedním z největších řetězců v Anglii. Obrovská hala, několik místností se stagemi s různými druhy hudby. Nejoblíbenější a nejfrekventovanější vždy byla elektro stage. Protože většina mých kamarádů byla ze Španělska a Francie, nejvíc jsme chodili na latino stage. Hrají tu ale i klasiku a nebo rap. 
Cameo byl zatím nejlepší klub, ve kterém jsem kdy byla. Možná i proto, že hlavní organizátor a dj vždy v pátek čekal před školou, bavil se s námi, rozdával nám letáčky (prostě nás lákal ať jdeme tam a ne jinam :-D !), předem nám rezervoval stůl a objednal hořící welcome drink. To byla naše páteční klasika. Jo, to mi fakt chybí. 
Dalšími kluby, kam se o víkendu i v týdnu vydat je Valkabout, nebo například Truth, ve kterém hrají převážně jen latino. 


Co mě docela dost překvapilo na celkovém nočním životu bylo, že nikdo pod 18 nemá šanci se dostat do klubu a o víkendu ho nepustí ani do žádného baru. Security jsou opravdu přísní, kontroly dokladů u všech vstupů, focení před vstupem do klubu a rentgenová kontrola, která je možná horší než na letišti :-D Což je celkem fajn, protože se Vám nikdy nestane, jako například tady v ČR, že příjdete do klubu a ten je plný jen 15 - 16letých lidí. 

A ještě jedna (podstatná) myšlenka - i když je Anglie jedna ze zemí, kde je celkem draho, alkohol a drinky jsou všude vážně levné, často srovnatelné s cenami v ČR! 

Ideální studentský život 😁



Hengisbury Head

Krásné místo kousek od Bournemouthu je Hengisbury Head, aneb dlouhé pobřeží lemované útesy, typická britská krajina a pláž se zlatým pískem. 
Jeli jsme sem autobusem z Bournemouth Square cca 25 minut a vystoupili na zastávce ve městě Christchurch. K samotným útesům je to potom cca 30 minut procházkou přes krásné louky. Vyrazili jsme odpoledne a zdrželi jsme se až do večera, takže jsme chytili ten nejkrásnější západ slunce, není třeba slov. 





Old Harry Rocks

Jedno z nejatraktivnějších přírodních míst jižního pobřeží Anglie jsou známé Old Harry Rocks vzdálené zhruba 20 km od Bournemouthu. Lze se sem jednoduše dostat autobusem 50 Breezer. Atraktivitou je i nalodění autobusu na známé ferry a přeplutí malého kanálu. Z autobusové zastávky jsou útesy vzdálené ještě asi 30 minut pěšky. Jsou odtud úžasné výhledy a po cestě zpět je zde možnost zastavit se v restauraci na kávu, či jedno typické britské pivo.


Poole - malé město vzdálené zhruba 10 km západně od Bournemouth s dlouhou pláží a krásnou promenádou. Upřímně, město samo o sobě nemá kromě nákupního centra, malého přístavu a krásné pláže moc co nabídnout, ale zhruba hodinová procházka po promenádě podél moře za návštěvu stojí, vzhledem k tomu, že sem jezdí přímý autobus i vlak a pokud máte kartu na MHD, která platí po celé této oblasti, doprava je zadarmo. 


Co se rozhodně vyplatí navštívit, je útulný podnik Delfino Longe. Restaurace nepatří mezi nejlevnější, ale zato je krásně zařízená, takže posezení v ní je naprosto krásným zážitkem. Na výběr je z mnoha pokrmů, za mě je nejlepší přijít v dopoledním čase a vychutnat si skvělý brunch.

                          

Ve škole byla také možnost zaplatit si organizované výlety, které nepřišly nijak draho. Oblíbenou destinací pro studenty byl Oxford, Londýn, Cambridge nebo Bath. 

Doprava ve městě

Po celém městě a v okruhu dalších cca 15 km se lze jednoduše dostat autobusy, které fungují na způsob městské hromadné dopravy. Lepší je koupit si měsíční permanentku a to buď v kanceláři dopravce a nebo v mobilní aplikace. Permanentka výjde na 60 liber, což se na konci dost vyplatí. Jednorázový lístek totiž stojí cca 2-3 libry a autobusy jsme každý den používaly několikrát. 
Super věc je sledování autobusu na mapě v mobilní aplikaci. Je totiž naprosto normální, že v Anglii žádný autobus nepřijede včas. 

Celkově byl život v Anglii jednoduchý. Ráno na 4 hodiny do školy, odpoledne do fitka, pak s kamarády někam ven, udělat úkoly do školy a večer vyrazit mezi lidi. Celkem idylický život, ale nic není napořád. I když jsem v Anglii strávila jen měsíc, se spoustou lidí jsem si vybudovala neskutečně krásný vztah, silné kamarádství a s mnoha z nich jsem v kontaktu do dnes. Všechno je to i skvělá příležitost, jak navázat kontakty s lidmi z jiných zemí, poznání jiných kultur a možná, že jednou to přinese nějaké výhody. Například s několika kamarády se stále domlouváme, jak se po skončení karantény navštívíme. Nezní to super? Obletět třeba půl Evropy a vidět se s kamarády z jiných koutů světa. 

Díky všem, které jsem měla možnost poznat a strávit s nimi nezapomenutelné chvíle. Nakonec celý jazykový pobyt není ani tak o škole, jako spíš o nových přátelstvích, nočním životu, výletech a celkově zábavě. Na všechno budu moc ráda vzpomínat a doufám, že budu mít možnost se alespoň s někým, kdo se za tak krátkou dobu stal mým dobrým přítelem, potkat znovu. 



Děkuju za všechny krásný chvíle!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Victoria Jungfrau Hotel | Interlaken

Moje zkušenost s jazykovým kurzem v UK | Bournemouth 2020

Prodloužený víkend v Maroku